Yeni Başlayanlar için Orta Seviye AutoCAD Dersleri #5-AutoCAD ‘de 3 Boyutlu 3B “3D” Tel Kafes “Wireframe” Modelleri

3 Boyutlu 3B “3D” Tel-Kafes “Wireframe” Teknikleri

Tel-Kafes “Wireframe” modeller gerçek 3 boyutlu 3BN “3D” çizimlerin en basit şeklidir. Bunlar diğer programlara veya diğer basit kullanımlara dönüştürmek için kullanılabilirler. Her ne kadar, bu modeller kolaylıkla değiştirilebilseler ve (dijital) kütleye sahip olsalar da, günümüzde 3 boyutta 3B “3D” çizim yapmak için yaygın bir yol değildirler.

Bu derste, iki nesne çizeceksiniz. Önce, her zaman kullandığınız LINE komutunu kullanarak daha önceki izometrik alıştırmadaki şekli çizeceksiniz. Sonra aynı yöntemi kullanarak basit bir koltuk çizeceksiniz. Bu egzersiz, XYZ koordinat sistemi üzerinde çalışmak için iyi bir uygulamadır.

  1. acad.dwt şablonunu kullanarak yeni bir çizim başlatın.

2. NESNE isimli bir tabaka “layer” yaratın ve bu tabakaya yeşil renk atayın. Yarattığınız bu tabakayı o anki geçerli (aktif) tabaka “current layer” yapın.

3. LINE komutunu kullanarak, Sol alt köşesi 0,0,0 koordinatında olan ön görünüşün dış çerçevesini çizin. Daha sonra çemberi çizin.

4. Dış çerçeveyi Z-ekseninde 2 birim yukarı kopyalayın. Kopyalama temel noktası sorulduğunda, ekranda herhangi bir yeri seçin ve @ 0,0,2 (X, Y, Z) yazıp Enter tuşuna basın.

Komut: “Command:” CO COPY

Nesneleri seçin: “Select objects:” <Nesnelerinizi seçin> 2 nesne bulundu “2 found”

Nesneleri seçin: “Select objects:” <Enter tuşuna basın>

O anki geçerli (Aktif) ayarlar: “Current settings:” Kopyalama modu= Çoklu “Copy mode = Multiple”

Temel noktasını belirleyin veya [Yer değiştireme/Mode] < Yer değiştireme >:

“Specify base point or [Displacement/mOde] <Displacement>:” <Ekranda herhangi bir noktayı tıklayın>

İkinci noktayı belirleyin veya [Dizi] <birinci noktayı yer değiştirme olarak belirle>:

“Specify second point or [Array] <use first point as displacement>:” @0,0,2 yazıp Enter tuşuna basın

İkinci noktayı belirleyin veya [Dizi/Çıkış/Geri al] <Çıkış>:

“Specify second point or [Array/Exit/Undo] <Exit>:” < Enter tuşuna basın>

5. Görünüşünüzü GB İzometrik “SW Isometric” görünüşe değiştirin. Şimdi ön ve arka görünüşü çizdiğinize dikkat edin. Uç nokta “End point” nesne çıtçıtını kullanarak nesnenin köşelerini birleştirin.

Çiziminiz aşağıdaki şekilde görünen gibi gözükmelidir:

Herhangi bir çizgiyi seçin ve bir uç nokta tutamacını yakalayın. Durum çubuğunun solundaki koordinat alanına bakın ve buradaki değerlerin sizin için mantıklı olup olmadığını düşünün. Bunu diğer noktalar için de deneyin. Yaptığınız şey 3B çizim alanında basit bir nesne yaratmaktır. Bu nesnenin uzunluğu, derinliği ve yüksekliği vardır. Bu tarz nesneler yaratmaya alışın ve yaratmak için yaptıklarınızı gözden geçirin.

6. Görüntüyü döndürmek ve farklı açılardan nasıl göründüğünü öğrenmek için, 3DORBIT komutunu kullanın

7. Çiziminizi Tel-Kafes1.dwg ismi ile kaydedin.

ALIŞTIRMA-2

  1. acad.dwt şablonunu kullanarak yeni bir çizim başlatın.
  2. KOLÇAK, OTURAK ve ARKALIK isimli 3 yeni tabaka “layer” yaratın ve tabakalara “layer” farklı renkler atayın. ARKALIK isimli tabakayı o anki geçerli (aktif) tabaka “current layer” yapın. Birden çok tabaka “layer” çiziminizle çalışmayı kolaylaştırır – bana güvenin.
  3. Aşağıdaki şekildeki çizime bakın. Bu çizim, bu derste birkaç farklı şekilde çizeceğiniz temel bir sandalye şeklidir. Bu çizim için dikdörtgenler kullanıyor olacaksınız. GB İzometrik “SE Isometric“ görünüşe geçin.

 

4. Çizime sandalyenin arkalığını çizerek başlayın. Sandalyenin arkalığının plan görünüşünü tanımlamak için 36 x 4 birim ölçülerinde bir DİKDÖRTGEN çizin. Çizdiğiniz dikdörtgeni Z-ekseninde 34 birim kopyalayın ve köşeleri düşey çizgilerle birleştirin.

5. Daha sonra (Kolçak tabakası “layer” üzerine kolçakları çizin. Kolçakları çizerken sandalyenin arkalığını çizmek için kullandığınız yöntemi kullanın.

6. Bir tarafı çizdikten sonra, diğer tarafı yapmak için kopyalayabilir (COPY komutu) veya aynalayabilirsiniz (MIRROR komutu).

7. Koltuğu çizerek bitirin. Bunun için, tarafları uygun hale getirmek zorunda olduğunuz için biraz düşünmeye ihtiyaç duyacaksınız. Oturak için işe dikdörtgeni en aşağıda çizerek başlayın; ardından doğru yükseklikte olması için 12 birim yukarı doğru taşıyın. Daha sonra, dikdörtgeni 4 birim yukarı kopyalayın ve köşelerini birleştirin.

8. Çizimi CAD klasörünüze Çiziminizi Tel-Kafes2.dwg ismi ile kaydedin.

Döşenmiş görüntü bakışlarını “tiled viewport” kullanarak aşağıdaki şekilde görünen görüntü bakışlarını “viewport” elde etmeye çalışın.

Bu çizimi boyutlandırmanız gerekmez; ancak boyutların doğru olduğunu kontrol etmek için, DISTANCE komutunu kullanın.

Çiziminizin doğru olduğundan emin olduğunuzda daha sonra kullanmak üzere tekrar kaydedin.

Bu basit alıştırmalardan, 3 boyut 3B “3D” dünyasının 2 boyuttan 2B “2D” gerçekten farklı olup olmadığını görebilirsiniz. 2 boyutlu 2B “2D” dünyada dikdörtgeni çizmek için kullandığınız aynı LINE, COPY ve MOVE komutlarını kullandınız. Tek fark, noktaya yükseklik vermek için Z koordinatını eklemek oldu. Bir kez daha tekrar edecek olursak, bu derste neler yaptığımızı öğrendiğinizden emin olun ve bir sonraki adıma geçmeden önce, şayet yapmanız gerekiyorsa alıştırmaları yeniden yapın ve yükseklik kavramına alışın.

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Nesne Stilleri için Alt Kategoriler Hakkında

Bir model öğeleri kategorisindeki ayrık geometrinin görünürlüğünü ve grafiklerini kontrol etmek için, alt kategoriler “subcategories“ …

Bir cevap yazın

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.