1372826956:AAFe2Py65GSQkfGiRnXuOQ-eD9yXcwMv988

Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım  AutoCAD 3B “3D”

AutoCAD ile neler yapmayı düşünüyor sunuz? AutoCAD’de ilk 3 boyutlu 3B “3D” uzayınızı yaratmak istiyor musunuz?  Şayet cevabınız Evet ise, bu makalemde sizleri 3 boyutlu 3B “3D” nesnelerle tanıştıracak ve bu nesneleri nasıl döndüreceğinizi taşıyacağınızı yani kısacası bu nesneleri nasıl düzenleyebileceğinizi anlatacağım.

İşte bu Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım  AutoCAD 3B “3D” isimli makalem sizlere 3 boyutlu 3B “3D” temel komutlarının AutoCAD’de ne zaman ve nasıl kullanılacağı konularında yardımcı olacaktır.

Aşağıdaki şekilde gördüğünüz figür AutoCAD  ile 3 boyutlu 3B “3D” olarak yaratacağımız modelin 2 boyutlu 2B “2D” görünümlerini göstermektedir. Aşağıdaki şekilde de görüldüğü üzere modelin tüm ölçülerini vermeye çalıştım.

Sekil-1

Aşağıdaki şekilde de modelimizin 3 boyutlu 3B “3D” halini görüyorsunuz.

 Sekil-2

Adım 1

Makalenin en başında bulunan şekildeki ölçüleri kullanarak aşağı şekildeki figürü yaratın. Burada en kritik şey çemberin tam pozisyonunu belirlemek olacaktır. Çemberin merkezinin nerede olduğunu belirlemek için, biraz matematiksel işlem yapmak gerekecektir. (Çemberin yarıçapını ve ana figürümüzün tabanından ne kadar mesafede olduğunu biliyoruz.)

Sekil-3

Adım 2

Yukarıdaki şekilde görünen figürümüzü oluşturan çizgileri bir öbeğe “block” dönüştürmek için, şeritin Ev “Home” sekmesinin Çizim “Draw” paneli içerisindeki REGION komutunu bulun ve çalıştırın.

Sekil-4

REGION komutunu bulmak için, şeritin Ev “Home” sekmesinin Çizim “Draw” panelini genişletmeniz gerekecektir. Bunun için yukarıdaki şekilde gördüğünüz Çizim “Draw” yazısının hemen yanındaki aşağı ok simgesine tıklarak aşağı açılan menünün görüntülenmesini sağlayın.

Sekil-5

REGION komutunu seçin ve figürünüzün tüm nesnelerini (tüm çizgilerin seçilmesi gereklidir) seçtikten sonra Enter tuşuna basın. Aslında, figürdeki çember haricindeki çizgileri seçmeniz gerekmekte olup; figürdeki tüm nesneleri seçmeniz sorun yaratmayacaktır.

Adım 3

EXTRUDE komutunu bulun ve tıklayarak çalıştırın.

Sekil-6

Figürdeki tüm nesneleri seçtikten sonra klavyeden 40 yazarak Enter tuşuna basın. Aşağıdaki şekilde gördüğünüz figürü elde etmiş olmanız gerekiyor.

Sekil-7

Adım 4

Şimdi aşağıdaki şekilde 1 ile işaretli hacimden 2 ile işaretli hacimi çıkartmamız gerekiyor.

Sekil-8

Yukarıdaki şekilde gördüğünüz SUBTRACT komutunu bularak çalıştırın ve 1 ile işaretli hacimden 2 ile işaretli silindiri çıkartın.

Sekil-9

SUBTRACT komutunun neticesini görmek ve tasarımınızın nasıl etkilendiğini görsel olarak izlemek için, görsel stili “visual style” 2B Telkafes “2D Wireframe” stilinden Gri gölgelendirilmiş Shades of grey” stiline değiştirin.

Sekil-10

Sekil-11

Adım 5

Görsel Stili “Visual Style” önceki görsel stile “visual style” geri getirin ve aşağıdaki şekilde görünen 1 ve 2 noktaları arasındaki köşegeni çizin.

Sekil-12

Şayet etkin değilse, aşağıdaki şekilde görünen simgeye tıklayarak Dinamik KKS’yi “Dynamic UCS” aktifleştirdiğinize emin olun.

Sekil-13

Az önce çizmiş olduğunuz köşegenin merkezine çapı 10 olan bir çember çizin.

Sekil-14

Adım 6

Aynen 3. Adımda yaptığınız gibi EXTRUDE komutunu çalıştırın ve yüksekliği 10 olan bir silindir elde edin. (Farkı görmek için, EXTRUDE komutunu negatif değerlerle de kullanabilirsiniz; EXTRUDE komutunu -10 değeri ile deneyin.)

Sekil-15

 

Ben EXTRUDE komutunu 10 değeri ile kullandığım zaman, yukarıdaki şekilde görüldüğü gibi silindir dışa doğru oluştu. Halbuki ben bu silindirin içe doğru olmasını istiyordum. Şimdi aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi silindiri doğru pozisyonuna getirmek için, MOVE komutunu kullanacağım. (Silindirinizi taşımak için, taşıma temel noktası olarak silindirin dışarıda kalan taban merkezini ve taşıma ikinci snoktası olarak da köşegenin orta noktasını kullanın.)

Sekil-16

Adım 7

Aşağıdaki şekilde A ile işaretli olarak görünen çizgi parçasının orta noktasından 25 birim uzunluğunda A ile işaretli olarak görünen çizgi parçasına dik bir çizgi çizebilmek için, DİKLİK “ORTHO” Modunun açık olduğuna emin olun.

Sekil-17

Adım 8

Yukarıdaki şekilde kırmızı renkli ok işareti ile görülen çizginin boştaki uç noktasını merkez olarak kullanan yarıçapı 3 olan bir çember çizin.

Sekil-18

Adım 9

Az önce çizmiş olduğumuz çemberden bir silindir yaratmak için, EXTRUDE komutunu kullanın. Yalnız bu işlemi yaparken aşağıdaki şekilde gördüğünüz gibi bu silindirin ana figürümüzden daha uzun olduğuna dikkat edin.

Sekil-19

Adım 10

Ana figürümüzden son çizdiğimiz iki silindiri çıkartmak için, SUBTRACT komutunu kullanın. Böylece bugünkü alıştırmamızı çizim anlamında tamamlanmış oluyoruz.

Sekil-20

Görsel Stili “Visual Style” to Xışını “X-Ray” görsel stiline “visual style” değiştirdiğiniz zaman, aşağıdaki şekilde görünen görüntüyü elde edersiniz.

 Sekil-21

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Açıklama Görünüşleri Hakkında

Revit’te bir modelin belirli bir parçasının büyütülmüş görüntüsüne daha yakından bakabilirsiniz. Bir plana, kesite, detaya …

Bir yorum

  1. Evet Tuğrul bey,
    çapı 10, yarıçapı 5 olan çember çizilecek.

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.