1372826956:AAFe2Py65GSQkfGiRnXuOQ-eD9yXcwMv988

Dinamik Blok Alıştırması #2-Kolon Yaratma

Sekil-01

Önceki Dinamik Blok alıştırmamızda, tuğla_duvar ismini verdiğimiz bloğumuza bir Sündürme “Strech” eylemi “action” eklemiştik. Bu alıştırmamızda işi bir kademe daha ileri götürüp; parametrelerin “parameter” özelliklerini de devreye sokacağız.

Mimari kat planlarında çeşitli ebatlara sahip birçok kolon bulunur. Şimdi birçok kolon ebatını içeren tek bir kolon bloğumuz olsun istiyoruz. Tabi ki kolon isimli bloğumuzun tanımını değiştirmeden bloğumuzun istediğimiz gibi sündürerek bu değişik ebatları elde edebilmek ve kolonumuzun alabileceği maksimum ve minimum ebat değerlerini sınırlamak istiyoruz. Ayrıca kolonumuzun ebatlarındaki artım değerini de ayarlamalıyız ki yapılacak ebat değişiklikleri tahmin edilebilir olsun.

Şayet önceki 1 numaralı alıştırmamızı yapmadıysanız, burayı tıklayarak muhakkak yapmanızı tavsiye ediyorum. Temelde 1 numaralı alıştırmamızda yaptığımız aynı şeyleri, yapacağız; fakat değiştirmemiz gereken bazı özellikler olacak. Önceki 1 numaralı alıştırmamızda yaptığımız gibi önce gerekli tabakalarımızı yaratalım.

Önceki alıştırmanın sonunda size yarattığınız çizimi kaydedip saklamanızı söylemiştim. O çizimi açın ve aşağıdaki tabakaları “layer” yaratın: Şayet o çizimi saklamadıysanız, aşağıdaki şekilde görünen tüm tabakaları “layer” yaratın.

  1. A-Column, renk olarak (renk-3) yeşil ve çizgi kalınlığı “lineweight” olarak 0.20 ayarlayın.
  2. A-Column-Pattern, renk olarak (renk-8) koyu gri ve çizgi kalınlığı “lineweight” olarak 0.00 ayarlayın.
  3. A- Column-Structure, renk olarak (renk-9) açık gri ve çizgi kalınlığı “lineweight” olarak 0.09 ayarlayın.

Sekil-02

Haydi kolonumuzu yaratalım. A-Column isimli tabakayı o anki geçerli (aktif) tabaka “current layer” olarak ayarlayın. 400 x 400 mm ebatlarında bir kare çizin. O anki geçerli (aktif) tabakayı “current layer” A-Column Structure isimli tabaka olarak değiştirdikten sonra, OFFSET komutunu kullanarak çizdiğiniz kareyi 20 mm içeri doğru ofsetleyin. OFFSET komutunun ön tanımlı olarak ofsetlenen kaynak nesnenin tabakasını kullandığını unutmayın.Fakat biz yeni nesnenin o anki geçerli (aktif) tabaka üzerinde olmasını istediğimiz için, OFFSET komutunun seçeneğini değiştirmeyi unutmayın.

Komut: “Command:” OFFSET

Ofset mesafesini belirleyin veya [Boyunca/Sil/Tabaka] <20.0000>: “Specify offset distance or [Through/Erase/Layer] <20.0000>:” L ↵.
Ofsetlenecek nesne için tabaka seçeneğini girin [Aktif/Kaynak] <Kaynak>: “Enter layer option for offset objects [Current/Source] <Source>:” C ↵.
Ofset mesafesini belirleyin veya [Boyunca/Sil/Tabaka] <20.0000>: “Specify offset distance or [Through/Erase/Layer] <20.0000>:” ↵.
Ofsetlenecek nesneyi seçin veya [Exit/Undo] <Exit>: “Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>:” yeşil renkli kareyi seçin.
Osfsetleme tarafında bir nokta belirleyin veya [Çıkış/Çoklu/Geri al] < Çıkış >:  “Specify point on side to offset or [Exit/Multiple/Undo] <Exit>:” yeşil karenin içinde herhangi bir yere tıklayın.
Ofsetlenecek nesneyi seçin veya [Exit/Undo] <Exit>: “Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>:” Esc tuşuna basın.

Son yapacağımız basit düzenleme için, o anki geçerli (aktif) tabakayı “current layer” A-Column-Pattern isimli tabaka olarak ayarlayın ve içerdeki karenin içini beton “concrete” tarama deseni “hatch  pattern” ile doldurun.

Sekil-03

Yarattığınız bu 3 nesneden kolon isimli bir blok yaratın. Bloğun yerleştirme noktası “insertion point” olarak kolonun merkezini belirlediğinize emin olun.

Sekil-04

Bloğunuzu tanımlama işlemini bitirdikten sonra, bloğunuzu Blok Düzenleyicide “Block Editor” açın.

1 numaralı duvar alıştırmamızda yaptıklarımıza benzeyen şekilde bloğumuza parametreler “parameter” eklemek zorundayız. Bu sefer kolonun hem enini hem de boyunu düzenlememiz gerekeceği için, aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi 2 adet parametre “parameter” yerleştirmeliyiz.

Sekil-05

Mesafe1 “Distance1” parametresini “parameter” seçin ve Özellikler “Properties” paletini açın.

  1. Parametrenin “parameter” ismini En olarak değiştirin.
  2. Mesafe tipi “Dist type” olarak artımlı “increment” tipini seçin.
  3. Mesafe artım “Dist increment” değerini 100 olarak ayarlayın.
  4. Minimum mesafe Dist minimum” değerini 150 olarak ayarlayın.
  5. Maksimum mesafe Dist maximum” değerini 600 olarak ayarlayın.
  6. Çeşitli “Misc” kategorisi içinde, Temel konumu “Base location” için Orta nokta “Midpoint” seçeneğini seçin.

Sekil-06

Aynı değişiklikleri Mesafe2 “Distance2” paremetresi için de yapın.

Sonraki adımın ne olduğunu tahmin ettiğinizi düşünüyorum. Evet, sündürme “stretch” eylemi “action” ekleyeceğiz. Fakat bu sefer her iki taraf için de sündürme “stretch” eylemi “action” ekleyeceğiz. Şayet hafızanızı tazelemek isterseniz, 1 numaralı alıştırmada anlattığım adımları tekrar okuyun.

Sekil-07

Sündürme “Strech” eylemlerini “action” eklemeyi tamamladıktan sonra, Blok Düzenleyiciyi “Block Editor” değişiklikleri kaydederek kapatın ve bloğunuzu test edin!

Sekil-08

150 ile 600 değeri arasında her 100 mm de bir bir çizgi işareti görüyor olmalısınız. Oops, Aman Allah’ım! 150 mm ene sahip kolon yaratamazsınız. Çünkü artım miktarını 100 olarak ayarlamıştık! Olabilecek minimum en 200 mmdir. Bu yüzden artık miktarını 100 mm den 50 mm ye değiştirmemiz iyi olacak. Sonrasında bir sonraki alıştırmada kullanmak için, çiziminizi kaydedin!

 

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Plan Görünüşünün Derinliğini Ayarlama Hakkında

Revit’te bir modelin parçalarını kesme düzleminin altında görüntülemek için, Derinlik Kırpma “Depth Clipping“ parametresini kullanın. …

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.