1372826956:AAFe2Py65GSQkfGiRnXuOQ-eD9yXcwMv988

AutoCAD’in LOFT Komutu Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

LOFT komutu, genellikle karmaşık ve hatta organik şekilli geometrileri nispeten kolaylıkla yapmak için kullanılan en temel 3 boyut 3B “3D” komutlarından birisidir.

Bu komut biraz farklı bir şekilde çalışır ve LOFT komutundan maksimum avantaj elde etmek için, AutoCAD’in KKS “UCS” ile ilgili araçlarının tamamen farkında olmanız gerekir.

Basit bir LOFT Nesnesi Yapma

Şimdi işe bu komutun en temel özelliği ile başlayalım. Aşağıdaki şekilde görüldüğü üzere, farklı fakat paralel düzlemlerde üç farklı geometrimiz var.

Bu üç geometriyi 3 boyutlu 3B “3D” bir nesneye dönüştürmek için, LOFT komutunu çalıştırın ve komutun uygulanacağı nesneleri sırası ile seçin. Komutun uygulanma sırasının seçimi son geometriye karar verir ve bu sırayı değiştirerek farklı 3 boyutlu 3B “3D”şekilleri oluşturabileceğiniz aynı geometri setini kullanır.

Bu örneğimiz için, ilk durumda, alttaki çemberi ve ardından ortadaki kareyi ve ardından en üstteki çemberi seçeceğim ve daha sonra iki kere Enter tuşuna basacağım. Bu işlem sırası, aşağıdaki şekilde görünen 3 boyutlu 3B “3D” nesneyi yaratacaktır.

Önceki 2 boyutlu 2B “2D” çizimine geri dönmek için CTRL + Z düğmesine birkaç kez basın ve bir kez daha LOFT komutunu çalıştırın. Bu sefer komutun uygulanacağı nesnelerin seçilme sırasını değiştireceğim.

Geometrinin alt tarafındaki çembere ve ardından en üstteki çembere tıklayın ve son olarak üç geometrinin ortasındaki kareye tıklayın. Ortaya çıkan şekil, aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi olacaktır.

Sizin de fark ettiğiniz gibi, her iki durumda da, LOFT komutu, 3 boyutlu 3B “3D” loft nesnesini yaratmak için, nesnelerin üzerine tıklayacağınız sırayı izledi. Bu yüzden LOFT komutunu kullanırken uygun nesne seçim sırasını sağlamanız gerekmektedir.

Güzergah “Path” Ekleme

3 boyutlu 3B “3D” loft nesnesinin şekli, komutun uygulanacağı nesnelerin seçim sırası tarafından belirlenir; ancak 3 boyutlu 3B “3D” loft nesnesi geometrisini daha hassas bir şekilde kontrol etmek için, Kılavuzlar “Guide” ve Güzergah “Path”  ekleyebilirsiniz.

Aşağıdaki şekilde görünen örnekte, farklı düzlemler boyunca birçok çemberimiz var ve yine aşağıdaki şekilde görüldüğü üzere tüm çemberlerin içinden geçen bir eğrimiz “spline” var.

Bir kez daha LOFT komutunu çalıştırın ve yatay düzlemdeki çemberden (yukarıdaki şekilde sol alt taraftaki çember) başlayarak daireleri doğrusal sırayla seçin. Tüm çemberleri seçtikten sonra Enter tuşuna basın. Aşağıdaki şekilde gösterilen bir komut ön izlemesini göreceksiniz.

Komut satırının seçeneklerinden Güzergah “Path” seçeneğini seçin ve dairelerin ortasından geçen eğriyi “spline” tıklayarak seçin. Seçtiğiniz güzergahın “path” şeklini almak için 3 boyutlu 3B “3D” loft nesnesi geometrisinin değişeceğini fark edeceksiniz. Nihai 3 boyutlu 3B “3D” loft nesnesi aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi görünecektir.

Kılavuzlar “Guide” Ekleme

Önceki örnekte, 3 boyutlu 3B “3D” geometrimizi oluşturmak için, bir güzergah “path” seçtik. Bu örnekte, geometriyi kılavuzlar kullanarak daha hassas bir şekilde kontrol etmekten bahsedeceğim.

Aşağıdaki şekilde görüldüğü üzere, şimdiki durumumuzda, birbirlerinden farklı olan; fakat paralel düzlemlere yerleştirilen üç çemberin oktant “quadrant” noktalarından geçen iki eğrimiz “spline” var.

LOFT komutunu çalıştırın ve komut için nesne seçme sırasında üç çemberi aşağıdan yukarıya doğru sırayla seçin ve Enter tuşuna basın. Şimdi komut satırından Kılavuzlar “Guides“ seçeneğini seçtikten sonra, kılavuz “guide“ olarak geometrimizdeki her iki eğriyi “spline” üzerlerine tıklayarak seçin.

Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi kılavuz “guide” eğrisini izleyen bir geometri göreceksiniz.

LOFT Hakkında Daha Fazla Bilgi

Yukarıdaki örneklerde LOFT komutunu çalıştırdıktan ve komut için sıra ile geometrileri seçtikten sonra Enter tuşuna basın. Seçilen geometrilerle temas noktasında yaratılacak şekli değiştirmek için, kullanılabilecek küçük bir üçgen şekli göreceksiniz.

Bu örnekte, farklı yarıçaplara sahip ve paralel düzlemler üzerinde üç çember kullanmıştık. Küçük üçgen şeklindeki simgeye tıklayarak açılan yukarıdaki şekilde görünen komut menüsünü kullanarak geometriye son yivli şeklin farklı varyasyonlarını atayabiliriz. Bu varyasyonlar aşağıdaki şekilde gösterilmektedir. Komutun nesne seçme sırası en alttaki çemberden yukarıya doğrudur.

LOFT Komutunun Pratik Kullanımı

Yukarıda belirtilen araçları ve özellikleri birlikte kullanarak, diğer 3 boyut 3B “3D” komutlarını kullanarak çok fazla çaba ile yaratabileceğiniz karmaşık bir 3 boyutlu 3B “3D” geometri oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki şekilde görünen örnekte, aydınlatma direği SURFACE ve LOFT komutları birlikte kullanılarak yaratılmıştır.

Bu makaleyle ilgili sorularınız mı var? Aşağıdaki yorum kutusuna yazarak sorularınızı bana bildirin.

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Kesit Başlığı Ailesi Oluşturma

Revit’te kesit başı sembolünüze çizim ve pafta numaraları ekleyebilirsiniz. Aşağıdaki prosedür, bir kesit başı ailesi …

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.