1372826956:AAFe2Py65GSQkfGiRnXuOQ-eD9yXcwMv988

AutoCAD’de 3 Boyutlu Şişe Çizme Öğreticisi

Sekil-1

Bu öğreticide sizlere AutoCAD’de 3 boyutlu 3B “3D” şişeyi nasıl çizeceğinizi anlatacağım. Bu öğreticide anlatacaklarımın sizlerin 3 boyut 3B “3D” yeteneklerinizi geliştirmede çok faydalı olacağı kanısındayım.

On the right, you can see what the final bottle cap will look like, with perhaps slight differences in proportion, depending on the values you use.

Çalışma Ortamını Ayarlama

  1. Çalışma ortamı “Workspace” olarak 3B Temel/3B Modelleme “3D Basic/3D Modelling” çalışma ortamını ayarlayın.
  2. Diklik “Ortho” modunu açık duruma getirin.
  3. (Nesneyi karelajla hizalamak için) KKS’yi “UCS” Dünya “World” Kullanıcı Koordinat Sistemine ayarlayın.
  4. Dünya “World” Kullanıcı Koordinat Sisteminde Plan görünümüne geçin.
  5. Gtörsel stili “Visual style” 2B Telkafes “2D Wireframe” stiline ayarlayın.

Sekil-2

Çizmeye Başlama

  1. PYRAMID komutunu çalıştırın ve ön tanımlı ayar olan dışsal çembere oturt “circumscribed” ayarını seçin. Başlangıç noktası olarak 10,10 koordinatını girin. Taban yarıçapı olarak 5 ve yükseklik olarak 20 girin.
  2. Çizdiğiniz pitamiti çizim alanının ortasında görmek için, Görüntü Yaklaş “ZOOM IN”, Görüntü Uzaklaş “ZOOM OUT” ve Görüntü Kaydır “PAN” yapın.

Sekil-3

3. SPHERE komutunu çalıştırın. Nesne Çıtçıtlarını “OSNAP açık duruma getirin. İmleci piramitin taban köşegenlerinin merkezi üzerine getirin. Bu nokta (İmleci piramitin taban köşegenlerinin merkezi ) vurgulanacak ve imlecin ucunda 3B Merkez “3D Center” veya sadece Merkez “Center” uyarısını göreceksiniz. Bu noktaya tıklayarak bu noktayı elde edin ve R 2.5 girin. Aşağıdaki şekilde gördüğünüz gibi küre ilk çizdiğiniz piramitin tabanının ortasında yaratılacaktır.

Sekil-3

Şayet Görsel stil “Visual style” 2B Tel kafes “2D Wireframe” stiline ayarlı değilse, imleç piramitin tepesini 3B köşe noktası olarak yakalayacaktır. Küreniz öncelikle piramitin tepesinde yaratılacaktır. Şimdi küreyi kürenin merkezini taşıma temel noktası olarak seçerek 0, 0, -20 koordinatına taşımanız gerekecektir.

4. Görüntü Bakışını alt “bottom” bakışına değiştirin.

Sekil-4

5. KKS’yi “UCS” Dünya “World” koordinat sistemi olarak ayarlayın. (Şayet ayarlamazsanız, 7. Adımda yapılacak olan dışarıya ittirme “extrsion” işlemi düzgün gerçekleşmeyecektir).

6. CIRCLE komutunu çalıştırın. İmleci piramidin taban köşegen çizgilerinin kesişim noktası üzerine getirin. Aynen 3. Adımda olduğu gibi 3B Merkez “3D Center” veya sadece Merkez “Center” noktası belirginleşecektir. Tıklayarak bu belirginleşen kesişim noktasını elde edin. Yarıçap değeri olarak 3 girin ve Enter tuşuna basın.

7. Silindir yaratmak için, son çizmiş olduğunuz çemberi -30 tepe kesme “taper” değeri vererek 10 birim dışarı ittirin “extrude”. Piramitin çevresinde bir kesik koni yaratılacaktır.

8. Piramit ve küre üzerinde INTERSECTION komutunu uygulayın.

9. Tüm düşey ve alt kenarları açıkça görmek için, 3DORBIT komutunu kullanın. (3DORBIT komutundan sonra, şeklin merkezinde herhangi bir yere tıklayın ve çiziminizi aşağıdaki şekildeki gibi görmek için, imleci yavaşça sağa veya sola hareket ettirin.) Komuttan çıkmak için, Enter tuşuna basın.

Sekil-5

10. Önce herhangi ardışık iki dik kenarı 2 yarıçap değeri ile köşe yuvarlama “fillet” yaptıktan sonra diğer iki kenarlarıda aynı şekilde 2 yarıçap değeri ile köşe yuvarlama “fillet” yapın.

11. Alt kenarlardan herhangi ardışık iki dik kenarı 2 yarıçap değeri ile köşe yuvarlama “fillet” yaptıktan sonra diğer iki kenarlarıda aynı şekilde 2 yarıçap değeri ile köşe yuvarlama “fillet” yapın. (Yarıçap değeri olarak 1 değerini de deneyebilirsiniz). Bu kenarların artık küçük parçalar olduğuna dikkat edin. Bu yüzden işlemleri Gerçekçi “Realistik” görsel stilinde yapmak daha kolay olabilir.

12. UNION komutunu kullanarak parçaları birleştirin.

Sekil-5

Nihai Görsel Ayarlamaları Yapma

  1. Görsel Stili “ Visual Style” gerçekçi “realistic” stiline değiştirin.
  2. ROTADE3D komutunu çalıştırın. Kesik koniyi seçin ve Enter tuşuna basın. X eksenini seçin. Eksen üzerinde bir nokta seçmeniz istendiğinde herhangi bir noktayı seçin ve döndürme açısı olarak 180 derece girin.
  3. Görüntü Bakışını “Viewport” Üst “Top” olarak ayarlayın.

İşte aşağıdaki şekilde şişemizin nihai görüntüsünü görüyorsunuz. (Çok güzel değil mi?)

Sekil-6

 

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Plan Görünüşünün Derinliğini Ayarlama Hakkında

Revit’te bir modelin parçalarını kesme düzleminin altında görüntülemek için, Derinlik Kırpma “Depth Clipping“ parametresini kullanın. …

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.