1372826956:AAFe2Py65GSQkfGiRnXuOQ-eD9yXcwMv988

AutoCAD 3B “3D” Modelleme-Katıları “Solid” Düzenleme-Kısım #6

SOLIDEDIT komutu katı “solid” nesneleri düzenlemek için, birçok farklı seçenek sunmaktadır. Bu seçenekler katının yüzlerini “solid face” düzenlemeyi, katının kenarlarını “solid edge” düzenlemeyi ve katının gövdesini “solid body” düzenlemeyi içermektedir. Kısım #2, Kısım #3, Kısım #4 ve Kısım #5 de katının “solid” yüzlerini taşımayı, ofsetlemeyi, silmeyi, döndürmeyi ve şevlemeyi öğrenmiştik.

Bu makalemizde, katının “solid” yüzlerini kopyalamayı ve renklendirmeyi öğreneceğiz. Bu iki seçeneğe aşağıdaki şekilde görüldüğü üzere Katıları Düzenleme “Solids Editing” araç çubuğundan ulaşabilirsiniz. Şayet Katıları Düzenleme “Solids Editing” araç çubuğunu göremiyorsanız, bu araç çubuğunu görüntületmek için, AutoCAD 3B “3D” Modelleme-Katıları “Solid” Düzenleme-Kısım #1 isimli serinin ilk makalesine bakınız. Bu seçenek katı “solid” modelin yüzleri “face” ile ilgilenmektedir.

Sekil-01
Notlar:
  • Bu makale AutoCAD 2016 için tasarlanmıştır ve tüm sürümlerde uygulanabilir.
  • Dosya AutoCAD 2000 olarak kaydedildiği için 2000 sürümü ve üst sürüm AutoCAD programlarında sorunsuz olarak açılacaktır.
  1. Kisim-6 dwg dosyasını indirin. Aşağıdaki şekilde görüldüğü üzere, bu çizim ahşap bir boru yatağını içermektedir.
Sekil-02
  1. Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi, Tel kafes “Wireframe” görsel stiline geçiş yapın.

Sekil-03

  1. ISOLINES sistem değişkeni değerini 4 olarak ayarlayın. Bunu yapmak için, aşağıdaki adımları takip edin:
  • Komut satırına ISOLINES yazıp Enter tuşuna basın.
  • IZO çizgileri için yeni bir değer girin <32>: “Enter new value for ISOLINES <32>:” uyarısı (veri istemi) geldiğinde yazıp Enter tuşuna basın.
  1. Komut satırına RE yazıp Enter tuşuna basarak çizimi yenileyin.

Sekil-04

 5. Düzenleme “Modify” menüsünün içerisinde Katıları Düzenleme “Solids Editing” altında Yüzleri Renklendir “Color Faces” seçeneğini seçerek veya Katıları Düzenleme “Solids Editing” araç çubuğunda Yüzleri Renklendir “Color Faces” düğmesini tıklayarak Yüzleri Renklendir “Color Faces” komutunu çalıştırın.
  1. Sol taraftaki yüzün “face” içini tıklayın. Yüzün “Face” sınır çizgisini değil içini tıklamalısınız. Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi yüz seçilecektir.
  2. Enter tuşuna basın. Aşağıdaki şekilde görünen Renk Seç “Select Color” iletişim kutusu görüntülenecektir.

Not: Renk Seç “Select Color” iletişim kutusu görüntülenmediyse, CMDDIA sistem değişkeni değerini 1 olarak değiştirmeniz gerekmektedir.

  1. Renk Seç “Select Color” iletişim kutusunda, Endeks Renkleri “Index Colors” sekmesine gidin ve (3 renk kodlu) yeşil “green” rengi seçin. OK düğmesine tıklayın. İki kez Enter tuşuna basarak komutu bitirin. Modeliniz aşağıdaki şekildeki gibi görünmelidir.

 

  1. Gölgeli “Shaded” görsel stilini “visual style” seçin.

 

 

  1. 2B Tel Kafes “2D Wireframe” görsel stiline “visual style” geçiş yapın.

 

  1. Düzenleme “Modify” menüsünün içerisinde Katıları Düzenleme “Solids Editing” altında Yüzleri Kopyala “Copy Faces” seçeneğini seçerek veya Katıları Düzenleme “Solids Editing” araç çubuğunda Yüzleri Kopyala “Copy Faces” düğmesini tıklayarak Yüzleri Kopyala “Copy Faces” komutunu çalıştırın.
  2. Sol taraftaki yüzün “face” içini tıklayın. Yüzün “Face” sınır çizgisini tıklamayın.
  3. Enter tuşuna basın ve aşağıdaki uyarıları (veri istemlerini) takip edin:
  • Bir temel noktası belirleyin veya deplasman: ”Specify a base point or displacement: modelinizin sol alt köşesini tıklayın.
  • Deplasmanın ikinci noktasını belirleyin: “Specify second point of displacement: Diklik modunun açık olduğuna dikkat ederek (şayet açık değilse, F8 tuşuna basarak açın) fareyi –X yönünde çekin ve 300 girerek Enter tuşuna basın.
  1. SOLIDEDIT komutunu bitirmek için, iki kez Enter tuşuna basın.
  2. Şayet Diklik Modu “Ortho Mode” açık ise F8 tuşuna basarak kapalı hale getirin. KKS “UCS” simgesine tıklayın ve tam merkezdeki tutamaca bir kez daha tıklayarak kırmızı hale getirdikten sürükleyin ve yeni kopyaladığımız yüzün sol alt köşesine götürün.
  3. Şimdi yeni yüzeyi X ekseni çevresinde 90 derece tur attıracağız. Bunun için aşağıdaki adımları takip edin:
  • Komut satırına REVOLVE yazın ve Enter tuşuna basın.
  • Tur attırılacak nesneleri seçin: “Select objects to revolve:” veri istemi (uyarısı) geldiğinde, kopyaladığımız yeni yüzün “face” alt sınırına tıklayarak yüzü “face” seçin ve Enter tuşuna basın.
  • Eksen başlangıç noktası belirleyin veya şunlara göre tanımlayın [Nesne X Y Z] <Nesne>: “Specify axis start point or define axis by [Object X Y Z] <Object>:” veri istemi (uyarısı) geldiğinde, yüzün sol alt köşesini tıklayın.
  • Eksen bitiş noktası belirleyin: “Specify axis end point” veri istemi (uyarısı) geldiğinde, yüzün sağ alt köşesini tıklayın.
  • Tur attırma açısını belirleyin veya [Başlangıç Açı Terse İfade] <360>: “Sprcify Angle of revolution or [Start Angle Reverse Expresion] <360>:” Tur attırma açısını belirleyin veya [Start Angle Reverse Expresion]: 90 yazıp Enter tuşuna basın.
  1. Gerçekçi “Realistic” görsel stiline “visual style” geçiş yapın.

 

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Altlıklar “Underlay” Hakkında

Revit’te koordinasyon ve inşaat için farklı kotlardaki bileşenlerin ilişkisini anlamanız gerektiğinde Altlıklar “Underlays” yararlıdırlar. Video: …

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.