Alıştırma 1-Araçları Bulma

Bu alıştırmada, belirli bir görev için uygun olan araçları nasıl bulacağınızı öğreneceksiniz.

Kullandığınız çizim keşfetmeniz için, Autodesk Civil 3D nesnelerini içerir. Bu çizimdeki nesneler, Temel Kullanıcı Arayüzü Öğelerini Keşfetme eğitimindede oluşturacağınız sahaya ait öğelerdir.

  1. Öğretici çizimler klasöründe bulunan Intro-1.dwg isimli çizimini açın. Bu çizim mevcut bir saha yüzeyini, kesişen iki koridoru, bir yağmur suyu atık sistemi ağını ve şahıs parsellerini içerir.
  2. Autodesk Civil 3D program penceresinin üstündeki öğeleri inceleyin. Her bir öğede bulunan araçları incelemek için aşağıdaki paragraflarda açıklandığı gibi düğmeleri tıklayın.
    • Uygulama Menüsü [  ] : Aç “Open”, Yazdır “Print”, İçe Aktar “İmport” ve Dışa Aktar “Export” gibi dosyaya ilişkin komutlara erişim sağlar.
    • Hızlı Erişim Araç Çubuğu [  ] : Sık kullanılan komutları içerir. Hızlı Erişim araç çubuğuna sınırsız sayıda araç eklemek için, simgesine tıkladıktan sonra, Daha Fazla Komut “More Commands” komutuna tıklayın.

Not:

Ayrıca, Hızlı Erişim araç çubuğuna göndermek için, şeritteki bir aracı sağ tıklayıp; açılan kısa yol menüsünden Hızlı Erişim Araç Çubuğuna Ekle “Add to Quick Access Toolbar” seçeneğini seçebilirsiniz.

  • Bilgi Merkezi “InfoCenter” [  ] : Anahtar kelimelerle bilgi aramanızı sağlar.
  • Şerit : Geçerli görevle ilgili komutlar için tek ve kompakt bir konum sağlar. Şerit, uygulamadaki karmaşayı azaltan ve çizim alanını maksimize eden çoklu araç çubukları görüntüleme ihtiyacını ortadan kaldırır. Üst sıradaki şerit ekranını simge durumuna küçültmek için, simgesine tıklayın.

Şeridi Keşfetme

  1. Giriş “Home“ sekmesi üzerinde, Tasarım Oluştur “Create Design“ panelinde, panelin altındaki çubuğu tıklatın.
  2. Panel, o paneldeki ek araçları görüntülemek için, genişler. Şayet şerit panelinin alt çubuğunda simgesi görüntüleniyorsa, o panelde görünen araçlara ilaveten kullanılabilir ek araçlar var demektir.
  3. Değiştir “Modify” ve Analiz Et “Analyze“ sekmelerini tıklayın.

Bu sekmelerin her biri, bir kendi görev kategorisiyle ilgili araçları içerir.

  1. Giriş “Home” sekmesini tıklayın.
  2. Giriş “Home” sekmesi, AutoCAD ve Autodesk Civil 3D nesneleri oluşturmak için, yaygın olarak kullanılan komutları içerir.
  3. Yüzeyi seçmek için, çizimdeki kontur çizgilerinden birini tıklayın.

Şeritte TIN Surface sekmesi görüntülenir. Bu bağlamsal bir sekme olarak bilinir ve yüzeylerle “surface” ilgili tüm araçları içerir. Seçilen nesnenin türüne bağlı olarak, bağlamsal sekmede farklı araçlar görüntülenir. Tüm Autodesk Civil 3D programı bağlamsal sekmelerindeki araçlar benzer bir panel dizisinde düzenlenmiştir. Bunlar:

  • Etiketler “Label” ve Tablolar “Table”
  • Genel Araçlar “General Tools”
  • Değiştirme “Modify” araçları
  • Analiz “Analize” araçları
  • Yüzey “Surface” araçları
  • Ulaşma “Launch” Pedi
  • Dokunma “Touch”
  1. Esc tuşuna basın.
  2. Koridoru seçin.

Şerit üzerinde Koridorlar “Corridors“ bağlamsal sekmesi görüntülenir. Bir nesne seçildiğinde, uygun nesne bağlamsal sekmesi şeritte kullanılabilir hale gelir.

  1. Esc tuşuna basın.

Artık koridor seçili değildir ve Giriş sekmesi etkindir ve bağlamsal sekme şeritten kaldırılır.

Bu eğitime devam etmek için Alıştırma 2-Araç Alanını “Toolspace“ Anlama alıştırmasına gidin.

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Nesne Stilleri

Revit’te Nesne Stilleri “Object Styles“ aracı, bir projedeki model öğelerinin, açıklama öğelerinin ve içe aktarılan …

Bir cevap yazın

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.