1372826956:AAFe2Py65GSQkfGiRnXuOQ-eD9yXcwMv988

4 AutoCAD Görüntü Bakışı “Viewport” İpucu

AutoCAD görüntü bakışları “viewport” son derece faydalıdır. Çizimlerinizin birçok alanını model alanında görüntüleyebilir ve çizimlerinizi yerleşimde “layout” hızla düzenleyebilirsiniz. Bu makalemde sizlere gözden kaçırmış olabileceğiniz bazı ipuçlarını anlatacağım.

İpucu #1: Ön Ayarlı Görüntü Bakışı “Viewport” Yapılandırmalarını Kullanma

Aynı anda birden fazla görüntü bakışı “viewport” oluşturmaya mı ihtiyacınız var? Bunu her bir görüntü bakışını “viewport” tek tek oluşturarak yapabilir ya da önce bir görüntü bakışı “viewport” oluşturup bunu kopyalayabilir “copy” ya da dizileyebilirsiniz “array”. Fakat önceden ayarlanmış görüntü bakışı yapılandırmalarını “viewport configuration” kullanabileceğinizi biliyor musunuz?

Şeritin Görünüm “View” sekmesine gidin ve aşağıdaki şekilde görünen Yeni “New” düğmesine tıklayın.

Model alanında görüntü bakışlarını “viewport” yapılandırmak için kullanabileceğiniz aynı iyi arkadaşı göreceksiniz. Evet, onu yerleşimde “layout” de kullanabilirsiniz. Burada (model alanda) yararlı olan bir seçenek görüntü bakışı “viewport” aralığıdır. Bu, aralarında bazı boşluklarla görüntü bakışları “viewport” oluşturacaktır. Bunu yapmak için, isimlendirilmiş görünüşleri de kullanabilirsiniz. Ama maalesef, isimlendirilmiş görünüşler aralığı ayarlamanıza izin vermez.

OK düğmesine tıklayın ve onları (görüntü bakışlarını “viewport”) yerleştirin.

İpucu #2: Düzensiz “ Irregular” Görüntü Bakışları “Viewport” Yaratma

Düzensiz görüntü bakışları “viewport” oluşturmaya mı ihtiyacınız var? Sadece dikdörtgensel “rectangular” değil, aynı zamanda dairesel “ciecular”, poligonal “polygonal” gibi görüntü bakışlarından “viewport” bahsediyorum. Bunu aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi, herhangi bir Yerleşim “Layout” sekmesini tıkladıktan sonra şeritte görüntülenen Yerleşim “Layout” sekmesinin Yerleşim Görüntü bakışları “Layout Viewports” panelindeki Poligonal Oluştur “Create Polygonal”  veya Nesneden oluştur “Create from object” komutunu kullanarak yapabilirsiniz.

Poligonal Oluştur “Create Polygonal”  aracını kullanmak, sürekli çizgi “polyline” aracını kullanmakla aynıdır. Ancak bu komutta kapalı bir poligon oluşturmanız gerekir. Nesneden oluştur “Create from object” komutu, çemberler “circle”, çokgenler “polylgon” ve hatta elips “ellipse” gibi kapalı nesneler için kullanılabilir!

İpucu #3: Görüntü Bakışını “ Viewport” Kırpma “Clip”

Şayet hali hazırda bir görüntü bakışınız “viewport” varsa ve onu başka bir şekle dönüştürmek istiyorsanız ne yapacaksınız? Kıpma “Clip” aracını kullanabilirsiniz.

Bu aracı etkinleştirdikten sonra, görüntü bakışını “viewport” seçin ve sonra poligonu seçin.

Bu araç hakkında bir kısıtlama olduğunu düşünmüyorum. Yeni sınır herhangi bir yerde olabilir, mevcut görüntü bakışının “viewport” içinde olması ya da mevcut görüntü bakışı “viewport” ile kesişmesi gerekmez.

İpucu #4: Ölçek Listesinden “Scale List “ Seçerek Görüntü Bakışını “Viewport” Ölçekleme

nX veya nXP yazarak yakınlaştırma ölçeğini kullanmam gereken eski zamanları hatırladım. Bu özelliğin o zamanlarda da olmasını isterdim! Görüntü bakışını(larını) “Viewport(s)” seçebilir ve daha sonra ölçeği listenizdeki standart ölçek değerlerini kullanarak değiştirebilirsiniz. Bunu aşağıdaki şekilde görünen Görüntü bakışları “Viewports” araç çubuğundan seçebilirsiniz.

Ya da durum çubuğundaki görüntü bakışları ölçeği “viewports scale“ listesini kullanabilirsiniz. Durum çubuğu ekranınızın sağ alt köşesindedir.

İlave İpucu:

  1. Şayet şerit arabirimi kullanıyorsanız, Görüntü bakışları “Viewports” araç çubuğunu komut satırına TOOLBAR yazıp Enter tuşuna bastıktan sonra, Viewports yazıp; görüntülenen menüden Göster “Show” seçeneğini seçerek yükleyebilirsiniz.
  2. SCALELISTEDIT komutu ile görüntü bakışınız “viewport” için standart ölçek ekleyebilir veya kaldırabilirsiniz

Animasyon

İpuçlarını bir animasyonla görmek ister misiniz?

 

Hakkında Sertan Türkan

AutoCAD Beyni

Bunu da Kontrol edin

Revitte Görüş Aralığı Hakkında

Revit’te Görüş Aralığı “View Range”, bir plan görünüşündeki nesnelerin görünürlüğünü ve görüntülenmesini kontrol eden bir …

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yardıma mı ihtiyacınız var? Chat with us
Bir görüşme başlatmak için lütfen önce gizlilik politikamızı kabul edin.