Şaşırtıcı Sıfır Köşe Yuvarla “Fillet” Komutu

Farz edin ki, uçlarını bir araya getirerek bir köşe oluşturma ihtiyacı duyduğunuz iki çizgiye sahipsiniz; fakat bu çizgiler uç uca bir araya getirmek için çok kısa veya çok uzun. Bu çizgileri uzatmak “extend” veya budamak “trim” yerine, 0 (sıfır) yarıçap değeri ile FILLET komutunu kullanmak oldukça kullanışlı olabilir.

Birçoğunuzun bu kullanımı bildiğinize eminim; fakat bunu bir tarafa bırakın. Çünkü artık köşe yuvarlama “fillet” yarıçapını 0 (sıfır) olarak ayarlamış olduğunuza emin olmak zorunda değilsiniz. Aynı bağlamda benzer olarak, TRIM ve EXTEND komutları içinde böyle bir zorunluluğunuz yok. Bu komutların (FILLET ve CHAMFER komutları) davranışlarını değiştirmek için, SHIFT tuşuna basılı tutabilirsiniz. Sizin de tahmin edebileceğiniz gibi, FILLET veya CHAMFER komutları esnasında SHIFT tuşuna basılı tutma 0 (sıfır) köşe yuvarlama “fillet” veya pah kırma “chamfer” yarıçapına zorlayacaktır.

Son bir not, şayet bunu sadece çizgilerle yapmaya kalkarsanız, başladığınız nesnelerle – yani çizgilerle baş başa kalırsınız. Bununla birlikte, şayet nesnelerden biri veya her ikisi de sürekli çizgi “polyline” olurlarsa, bu sürekli çizgiler tek bir sürekli çizgi “polyline” teşkil edecek şekilde birleştirileceklerdir. Şayet köşe yuvarlama “fillet” veya pah kırma “chamfer” işleminden sonra bunları birleştirmeyi düşünüyorsanız, buna hiç gerek olmadığınızı bilmenizin faydalı olacağını düşündüğüm için, belirtme gereği duydum.

Sekil-1