RECTANG Komutu

RECTANG veya kısaca REC komutu (şaşırtıcı bir şekilde…) aslında kapalı bir sürekli çizgi olan bir dikdörtgen çizmektedir. Bununla birlikte, bu makalemde bu komutla ilgili olarak bilmiyor olabileceğiniz bazı yöntemlerden bahsedeceğim.

Normal Kullanım

RECTANG komutunu başlatın ve dikdörtgenin zıt iki köşesini gösteren iki noktayı belirleyin. Bu dikdörtgen yatay yönde belirlediğiniz birinci noktadan başlayan sürekli çizgi olmayabilir. Yani, şayet dikdörtgenin önce sol alt köşesini ve sonrasında sağ üst köşesini belirlerseniz, dikdörtgen saatin tersi yönde çizilecektir.

Özel Kullanım

Bu komutun belki de en ilginç kullanımı dikdörtgene pah kırmalar “chamfers” ve köşe yuvarlamalar “fillets” ekleyebilme yeteneğidir. Bu özellik bazı durumlarda çok faydalı olabilmektedir. Komutun klasik kullanımı durumunda ise oldukça sıradandır.

Diğer Bilgiler

Aşağıda dikdörtgenlerin (ve diğer sürekli çizgilerin) kullanımlarıyla ilgili bazı en iyi uygulama tavsiyelerini vereceğim. Genel olarak, bunları çizim bağlamında en mantıklı ve etkili şekilde kullanmak istersiniz. Örneğin:

Sekil-1

Yukarıdaki şekilde bir civatanın pulunu kesit görüntüden görüyorsunuz. – yani dikdörtgenin ortasındaki taranmamış alan pulun merkezinden geçen deliği belirtmektedir. Ancak, çizdiğim dikdörtgenlerden hiçbiri merkezdeki taranmamış dikdörtgeni kapsamamaktadır. Bunun yerine, bu pul solda ve sağda birer dikdörtgen ve dış sınırları belirleyen bir dikdörtgen olmak üzere 3 dikdörtgenden meydana gelmiştir:

Sekil-2

Nesnenin gerçek dış hatlarını elde ettiğiniz için bunun her şeyden daha mantıklı olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Bu örnekteki bu dikdörtgenler örneğin tarama sınırı olarak daha sonra tekrar kullanılabilirler. Çizim yaparken kendinizi bu şekilde düşünmeye alıştırırsanız, yani çizdiğiniz her nesneyi daha sonra bir başka nesne için yardımcı eleman olabileceğini düşünerek çizerseniz, çizim hızınızı arttırıp aynı sürede çok daha fazla çizim üretebilirsiniz.