CIRCLE Komutu ve Çember Nesnesi

AutoCAD‘de CIRCLE komutu inceliklerini bilen kullanıcının ellerinde çok faydalı olabilecek olan komutlardan bir tanesidir. Cidden, şayet çember çizmek istiyorsanız, ihtiyacınız olan komuttur bu komut – fakat bunun ötesinde, çemberler bazı değişik nesneleri çizeceğimiz zaman, bize çok fayda sağlayan kullanışlı özelliklere sahiptirler. Bu makalemde neyi kastettiğimi anlamanız için bazı örnekler vereceğim.

Normal Kullanım

CIRCLE komutunu çalıştırın; çember için bir merkez noktası belirlemeniz için uyarı alırsınız. Merkez noktasını belirledikten sonra ise, yarıçap belirlemeniz için uyarı alacaksınız. Bu kadar basit.

Çemberinizi tanımlamanız için, daha başka faydalı yollar da vardır. Bunlardan bir tanesi verilen yarıçapta başka iki nesneye teğet çember çizmek için kullanılan bazen faydalı olan TTR seçeneğidir.

Diğer Kullanım

Herhangi bir nesne hattı boyunca çizeceğiniz nesneler arasına belirli boşluklar bırakma ihtiyacı duymanız durumunda küçük faydalı bir taktik vardır. Bu amaca ulaşmak için, başka farklı yollar olmakla birlikte; ben çember metodunu daha şık ve hızlı buluyorum ve bu metodu kullanıyorum.

Sekil-1

İstediğiniz aralığı yarıçap olarak tanımlayarak bir çember çizin. Çizdiğiniz çemberi seçerek COPY komutunu başlatın ve kopyalama temel noktası “base point” olarak çemberin merkez noktasını seçin. Daha sonra, kopyalanan yeni çemberiniz için, kesişim noktanız olarak ilk çember ile bir nesne hattı arasındaki kesişim noktasını kesişim noktanız olarak seçebilirsiniz.  Kurnazca değil mi? Hala COPY komutunun içindeyiz ve her yeni çemberi kopyaladığımızda çıtçıtlanabilecek yeni bir kesişim noktasına sahip oluyoruz … Bu yeni kesişim noktasına çıtçıtlanırız … daha sonra da bir sonraki kesişim noktasına çıtçıtlanırız … fikri anladınız değil mi? COPY komutunu bu tekrarlamalı şekilde kullanma kavramı çok faydalıdır ve ileriki günlerde  COPY komutu ile ilgili yeni bir makale yazdığım zaman sizlerle bu konuda daha fazla detayı paylaşacağım.