AutoCAD’de Boşlukları “Gaps” Halletme

AutoCAD’de boşluklar “gaps” çok can sıkıcı olabilirler. Hemen hemen kapalı bir nesneyi taramak ”hatch” istiyorsunuz. Fakat bir türlü olmuyor. Çizgileri birbirleriyle bağlamanız veya boşlukları “gaps” yok etmek için, yayı veya eliptik yayı kapatmanız gerekecektir. Son olarak, sürekli çizgileri de birbirleri ile bağlamalısınız. Aşağıda boşlukları “gaps” halletme ile ilgili bazı ipuçları bulacaksınız:

Birinci ve önde gelen ipucu, şayet boşluklarla “gaps” ilgili süprizler yaşamak istemiyorsanız, çizerken her zaman nesne çıtçıtlarını “object snaps” kullanın. Çizerken şayet bir çizginin uç noktasına çizmeniz gerekiyorsa, imleci gözünüzle o çizginin uç noktasını tutturmaya çalışmayın. Gözünüz ne kadar iyi görüyor olursa olsun çizginin uç noktasını tutturamazsınız. En kolayı uç nokta “end point” nesne çıtçıtını kullanmaktır.

Tarama “Hatching”

Şayet bir açık alanı tarama “hatch” ihtiyacı duyarsanız, alandaki açıklığın uzunluğunu bulmak için DIST komutunu kullanın. Daha sonra HATCH komutunu çalıştırın. Şayet Boşluk Toleransı “ Gap Tolerance” kısmını göremiyorsanız, Tarama ve Doldu “Hatch and Gradient” iletişim kutusunun sağ alt köşesindeki sağa doğru eğik ok simgesini tıklayın. Bu kısım komut satırından da ulaşabileceğiniz HPGAPTOL sistem değişkenini kontrol eder.  Bu ayarı bulmak için AutoCAD’de Tarama Yaratma “Hatch Creation” sekmesinde Seçenekler “Options” panelinin aşağı açılır ok işaretine tıklayın.

Boşluk Toleransı

Tolerans değeri olarak DIST komutu ile ölçtüğünüz boşluğun uzunluğundan daha büyük bir değer girin. Daha sonra Ekle “Add” düğmesine tıklayarak taramayı “hatch” yerleştirin: Nesneleri Seçin “ Select Objects” veya Tıklama noktası Ekle “Add Pick Point” iki tarama metodudur. Bununla birlikte, taramyı “hatch” yerleştiren bu iki metod her zaman aynı şekilde çalışmaz. Bazen bir yöntemi çalıştıracak düğme hiç çalışmazken, bazende çalışsa bile doğru sonuçları vermez. Bu örnekte, sadece iç noktalara tıklama metodu düzgün çalışmaktadır.

İki Tarama Metodu-1

Nesneleri Seçme “Selecting Objects”   İç noktaya Tıklama “Picking Points”

Metodu kullanılarak                                      Metodu kullanılarak

 

 

Bununla birlikte, aşağıdaki örnekte, nesneleri seçme “selecting objects” yöntemi kabul edilebilir sonuçlar verirken, iç noktaya tıklama “picking points” yöntemi Sınır Tanımlama Hatası “Boundary Definition Eror” uyarı penceresini görüntülemekte ve hiç tarama “hatch” yapmamaktadır.

İki Tarama Metodu-2

Sınır Tanımlama Hatası

Bu yüzden, vazgeçmeden önce, her iki yöntemi (seçeneği) de deneyin! Aynı zamanda, bazı durumlarda, normal bir tarama deseni ile doldurabilirken katı “solid” ile doldurma yapamazsınız.

Nesneleri Birbirlerine Bağlama “Joining”

Boşlukları “gaps” gidermek için,  JOIN komutunu kullanabilirsiniz. Komut çizgiler, sürekli çizgiler, yaylar veya eliptik yaylar isteyecektir. (Bununla birlikte, komut şayet birbirlerine değiyorlarsa, katıları “splines” ve burguları “helixes” da birbirlerine bağlar.)  Bu komut ile ilgili AutoCAD’in Yardımı açıklayıcı bilgi vermemekle birlikte, nesneler aynı doğrusal, dairesel veya eliptik hat üzerinde olmak zorundadırlar. Bu yüzden,  JOIN komutu en iyi eskiden tek bir nesne olan ve BREAK komutu ile kırdığınız nesneler için çalışır.

JOIN komutunun harika özelliği çember yapmak için yayları ve elips yapmak için eliptik yayları kapatabilmenizdir.

Sürekli çizgileri “Polylines” Birbirlerine Bağlama “Joining”

PEDIT komutunun kendi Birbirine bağlama “Join” seçeneği vardır. PEDIT komutunu başlatın ve  ilk veri isteminde (uyarıda), Çoklu “Multiple” seçeneğini seçerek her iki nesneyi seçin. Daha sonra b irbirine bağlama “Join” seçeneğini kullanın. İnce mesafeyi girin veya  [Bağlama tipi] <5.0000>: “Enter fuzz distance or [Jointype] <5.0000>:” veri istemi (uyarısı) geldiğinde, boşluğu kapatmak için boşluk “gap” uzunluğundan daha büyük bir değer girin ve komutu bitirin.

Boşluğun “Gap” nasıl kapatılacağını belirlemek için Bağlama tipi “Join type” alt seçeneğini kullanın. Uzat “Extend” metodu nesne parçalarını en yakın uç noktaya “rend point” uzatır veya budar. Ekle “Add” metodu en yakın iki uç nokta “end point” arasına düz nesne parçası ekler. Her iki metod da uzatmaya veya budamaya çalışır. Fakat yapamazsa, parça ekler.